3.1 Leveranstid
Våra leveranstider är 1-3 helgfria vardagar. Leveranstiden räknas från dagen efter att du la din beställning, förutsatt att vi har varan i lager. (Längre leveranstider till Norrland och Gotland)
*Läs reservationer längst ner i stycket
Beställningsvara – Har leveranstid mellan 5-10 helgfria arbetsdagar
Eftersom produkten ej finns i lager och måste först beställas hem till vårt lager; detta tar normalt 5 arbetsdagar men kan ibland ta ända upp till 10 arbetsdagar. Skulle vi inte kunna leverera inom 10 arbetsdagar kommer vi i att meddela dig.
Reservationer:
-
Vi reserverar oss mot förseningar som vi inte kan råda över som t.ex extrema väderförhållanden, force majeure, tekniska problem hos speditören eller förseningar pga överbelastning hos fraktbolaget.
-
Geografiskt avlägsna leveransorter, exempelvis Gotland och orter där postnumret börjar på siffran 9. Det brukar ta 1-2 dagar extra i leveranstid.
-
Lantbrevbäring innebär utöver andra eventuella geografiska tillägg också en extra dag i leveranstid.
-
Beställningar som skickas på pall och/eller med hemleverans undantas från våra normala leveransvillkor. Detta gäller till exempel produkter som större grillar, möbler etc. För denna typ av leveranssätt gäller 1-4 dagars leveranstid + eventuella extra dagar enligt reservations punkterna.
Leveransförsening:
Om leverans ej kan ske inom avtalad tid så informerar vi dig så fort som möjligt utan dröjsmål, och om möjligt med anledning till förseningen, samt med information om ny leveranstidpunkt. Du har då rätt att häva köpet utan kostnad om leveranstiden varit av väsentligt betydelse. Detta gäller även specialbeställningar.
3.2 Leveranssätt
Vi använder oss av Schenker och DHL som fraktleverantörer.
Schenker:
DHL:
Hemleverans Schenker:
Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en hemleverans.
3.4 Synlig fraktskada
Vid eventuell fraktskada ska anmälan göras direkt av dig på plats – innan ni kvitterar godset.
Även en smärre skada på ytterkartongen ska anmälas.
Observera att du absolut inte får försöka laga eller montera produkten innan den blivit besiktigad av speditörens reklamations ansvariga. Originalemballaget ska behållas.
Efter anmälan gjorts hos Schenker eller ansvarig speditör vänligen kontakta oss med ett reklamationsnummer om skadan orsakat åverkan på din produkt.
3.5 Dold fraktskada
Vid en dold fraktskada måste en anmälan göras av dig snarast hos Schenker eller ansvarig speditör. Efter anmälan gjorts hos speditören vänligen kontakta oss med ett reklamationsnummer.
3.6 Uthämtning av order / Legitimering
För att hämta ut paket hos ditt ombud behöver du en giltig legitimation.
Observera att giltig legitimation måste kunna uppvisas vid uthämtning av paket hos ombud. Mottagarnamnet i beställningen måste överensstämma med namnet som står på uthämtarens legitimation. Använd inga smeknamn i din beställning, och adressera alltid till den person som fysiskt ska hämta ut paketet.
Om ändringar behöver göras i leverans uppgifterna efter att ditt paket redan har skickats så kommer du att debiteras för varje ändring. Pris från 250:-. (Detta avser kostnaden för ändrat förfogande och den avgift speditören debiterar oss)
Leverans till Åland: vi ansvarar inte för eventuella extra kostnader som uppkommer vid t.ex tull.
4. Kundtjänst öppettider
Du kan nå oss antingen via e-post:
Kundservice@handelsavenyn.se alla helgfria vardagar. Vi besvarar dina frågor så fort som möjligt, senast inom 48 h.